Peuter&Co

Kom ook naar de leukste peuterschool van Rotterdam!

De beste voorbereiding op de basisschool
Op de peuterschool praat, zingt, bouwt, fietst, lacht, puzzelt, knutselt, zingt, rent en speelt uw kind met leeftijdsgenootjes uit de buurt. Ondertussen leert hij of zij van alles, zoals nieuwe woorden of een jas aantrekken. Spelenderwijs leren noemen we dat. Op de peuterschool is ander speelgoed aanwezig dan thuis, waardoor uw kind extra wordt uitgedaagd. Daarbij bedenken onze professionals dagelijks nieuwe activiteiten, passend bij de ontwikkeling van uw kind.

De locatie heeft verschillende speelhoeken waar gelezen, gebouwd of geknutseld kan worden, daarnaast zijn er kasten vol met spelletjes, puzzels en boekjes. Buiten is er een groot schoolplein om te rennen en lekker samen te spelen. Ideaal om te leren samenwerken, delen en conflictjes op te lossen.

Wij werken samen met de basisschool
De Rotterdamse peuterschool bevindt zich vrijwel altijd in in het gebouw van de basisschool. Wij werken intensief samen met de basisschool, zodat uw kind spelenderwijs vertrouwd raakt met school. Als uw kind straks vier jaar is dan zorgen we voor een warme overdracht. De school weet dan precies waar uw kind goed in is en op welke vlakken hij of zij misschien nog extra begeleiding nodig heeft.

2 tot 5 dagdelen per week naar de leukste peuterschool van Rotterdam!
Op basis van uw wensen ontvangt u een aanbod, waarin ook de dagdelen worden aangegeven waarop uw kind naar de peuterschool kan gaan. Hoeveel dagdelen u afneemt spreekt u af met onze afdeling Planning en Plaatsing. Het aantal dagdelen dat uw kind gebruik kan maken van de Peuterschool, hangt af van zijn of haar leeftijd.

Heeft uw peuter, volgens het CJG, recht op “extra spelen en leren”, dan krijgt u enkele dagdelen GRATIS. Heeft uw peuter hier geen recht op? Dan kunt u kinderopvang toeslag aanvragen.

Graag leggen we u uit waar u precies recht op heeft en welk aanbod we voor u hebben. Bent u benieuwd naar deze extra uitleg?

Dan kunt u een mailtje sturen naar plaatsing@peuterenco.nl of u kunt bellen naar: 010-4255392