Kinderservicehotels

KSH Kidsclub de Wereld op Zuid is een buitenschoolse opvang met plek voor 120 kinderen. Kidsclub de Wereld op Zuid is gevestigd op de Schere 39 te Rotterdam. Kidsclub de Wereld op Zuid maakt deel uit van stichting de Wereld op Zuid en wij delen de locatie met 1 basisschool, stichting Pameijer en verschillende andere divisies. Bij Kidsclub de Wereld op Zuid bieden wij de kinderen uitdagende en ontwikkelingsgerichte activiteiten aan. Dit doen wij in de vorm van workshops waar de kinderen zelf voor mogen kiezen.

Ook voor de ouders bieden we graag zoveel mogelijk service zodat zij de zorg voor hun kinderen goed met werk of studie kunnen combineren

Wij bieden de kinderen ruimtes met veel mogelijkheden. Zo is er een theatherkamer met een podium waar jij je dansmoves en acteer kunsten goed kan laten zien. In de dans en theaterruimte worden regelmatig leuke dansworkshops georganiseerd. Bij het binnenkomen van onze Kidsclub sta je in een mooie grote keuken waar de kinderen in hun Kinderkookcafé de lekkerste gezonde hapjes en maaltijden bereiden, een ontbijt of warme maaltijd kunnen nuttigen.

Iedere basisgroep heeft zijn eigen ruimte. Hier hebben zij hun eigen plekje om te eten, drinken en  activiteiten uit te voeren. Na het fruitmoment worden de ruimtes gebruikt door alle kinderen. Zo is er een vaklokaal, bibliotheek en 2 grote gymzalen waar de Kidsclub gebruik van kan maken. Op loopafstand van Kidsclub de Wereld op Zuid zijn een grote speeltuin en kunnen wij lopend met de kinderen naar het Zuiderpark waar we graag met de kinderen naar toe gaan. Ook spelen we graag een potje voetbal op het grote Plein voor de vestiging.

Activiteiten, workshops en vakantieprogramma

Elke dag worden er per basisgroep activiteiten en/of workshops aangeboden waarbij de creatieve, sociale en cognitieve ontwikkeling van de kinderen gestimuleerd wordt. Zo worden er bijvoorbeeld kookworkshops gegeven in het kinderkookcafé, sport en dans activiteiten in de dans en georganiseerd in de theatherkamer en gymzalen en vinden er o.a. creatieve workshops plaats in ons alterlier. Tijdens de vakantie werken we met thema’s. Elke dag worden er verschillende activiteiten aangeboden die betrekking hebben op het aangeboden thema. Ook gaan we in de vakanties minimaal één keer in de week op uitstapje en/of bezoeken we onder andere musea en speeltuinen.

Openingstijden

KSH Kidsclub de Wereld op Zuid is op werkdagen open van 07:00 tot 19:00 uur. Op aanvraag bieden wij opvang aan vanaf 06:30 uur. De locatie kent geen sluitingsdagen behalve de officiële feestdagen, zoals 2e Paasdag, Pinksteren en de kerstdagen.
Ook is de opvang open tijdens reguliere schoolsluitingsdagen van de scholen.

Meer informatie of aanmelden voor KSH?

Mocht u enthousiast zijn na het lezen van dit artikel of zou u graag meer informatie willen? We verwijzen u graag door naar de website van Kinderservicehotels Wereld op Zuid: https://kinderservicehotels.nl/vestigingen/ksh-kidsclub-wereld-op-zuid/

Wist u dat bij de locatie Wereld op Zuid ook KSH KDV Wereld op Zuid is gevestigd? Dit is een kinderdagverblijf voor kinderen in de leeftijdscategorie 0 tot 4 jaar.